Santa Fe czwartej generacji to niewątpliwie auto zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie. Model ten uzyskał między innymi 5 gwiazdek w testach Euro NCAP oraz nagrodę SAFETYBEST. Sukces i uznanie Santa Fe w dużej mierze zawdzięcza właśnie najlepszemu w klasie pakietowi systemów bezpieczeństwa.
Produkowany od 2000 roku Santa Fe w roku 2018 doczekał się czwartej odsłony. Producent SUV’a położył olbrzymi nacisk na bezpieczeństwo i zastosował wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich jest system wyświetlania obrazu z martwego pola (Blind-spot View Monitor – BVM). Dzięki niemu, na wyświetlaczu (w miejscu prędkościomierza) kierowca widzi obraz z lewego i prawego boku samochodu (widok z kamer umieszczonych w lusterkach bocznych). Co ważne, szerokokątne kamery z każdej strony pojazdu, pokazują obszar niewidoczny w konwencjonalnych lusterkach bocznych i wstecznym. Aktywacja tego systemu następuje poprzez włączenie kierunkowskazu. Ta technologia znacznie poprawia kierowcy widoczność także w trakcie niekorzystnych warunków drogowych takich jak ciemność czy opady atmosferyczne.
Na uwagę zasługuje również asystent zapobiegający kolizjom podczas cofania (RCCA). Każdy kierowca mierzy się z sytuacjami, w których trzeba wyjechać z ciasnych miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. W Santa Fe, system RCCA, aktywuje się w momencie włączenia wstecznego biegu i skanuje obszar 180˚ za samochodem. W sytuacji wykrycia na przykład innego pojazdu przejeżdżającego za samochodem ostrzega kierowcę i automatycznie uruchamia hamulce, by uniknąć kolizji.
Ponadto, Hyundai Santa Fe, został jako pierwszy w branży, wyposażony w branży systemem, wykrywającym pasażerów na tylnych siedzeniach w momencie, gdy kierowca opuszcza samochód – alert pasażerów na tylnej kanapie (ROA).
Swojego rodzaju wisienką na torcie w systemach bezpieczeństwa Hyundaia Santa Fe czwartej generacji jest asystent bezpiecznego wysiadania (SEA). System ten wykrywa i zbliżające się auta i ostrzega kierowcę, gdy drzwi nie mają włączonej blokady, zapobiegającej otwarciu drzwi przez dzieci. W przypadku gdy kierowca próbuje zwolnić blokadę zabezpieczającą przed otwarciem tylnych drzwi, a system wykryje nadjeżdżające z tyłu samochody, ponownie sam aktywuje blokadę i wyśle akustyczne ostrzeżenie.