Hyundai zaprezentował pierwszy na świecie model z technologią Active Shift Control (ASC), a dodatkowo wyposażony w system paneli słonecznych.
ASC to technologia, która ma poprawić osiągi oraz ekonomikę auta hybrydowego oraz zwiększyć trwałość przekładni, minimalizując tarcie podczas zmiany biegów. Stosuje on nowe oprogramowanie w jednostce sterownia napędem która następnie steruje silnikiem elektrycznym w celu wyrównania prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów, co ostatecznie skraca czas zmiany biegów o 30%.
Hyundai Sonata Hybrid charakteryzuje się wyjątkową stylistyką oraz elementami poprawiającymi aerodynamikę. Model hybrydowy charakteryzuje się unikalnym wzorem grilla typu cross hole, wyjątkowym tylnym spojlerem i obręczami kół ze stopów lekkich, które nie tylko podkreślają sylwetkę tego ekologicznego samochodu, ale również zapewniają poprawę parametrów aerodynamicznych.
System dachowych paneli słonecznych od Hyundai Motor zastosowano po raz pierwszy w Sonacie Hybrid. System ładuje akumulator, aby zwiększyć zasięg jazdy, jednocześnie zapobiegając niepotrzebnemu rozładowaniu akumulatora. Dachowe panele słoneczne codziennie ładujące baterie przez 6 godzin, mogą zwiększyć zasięg jazdy o 1300 km rocznie.
Ponadto Hyundai Sonata obsługuje funkcję „Cyfrowego Kluczyka” za pośrednictwem dedykowanej aplikacji na smartfony. Cyfrowy Kluczyk wykorzystuje technologię komunikacji bliskiego zasięgu (NFC), która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Bezprzewodowa transmisja danych NFC odbywa się tylko wtedy, gdy urządzenie i czytnik są umieszczone kilka centymetrów od siebie.
Cyfrowy Kluczyk Hyundaia umożliwia, także sterowanie wybranymi systemami samochodu za pomocą smartfona. Korzystając z komunikacji Bluetooth Low Energy (BLE), użytkownicy mogą zablokować i odblokować pojazd, aktywować alarm, a nawet uruchomić silnik.