Hyundai i10 Nowej Generacji miał zostać pokazany światu Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) 2019. Ostatecznie jednak zdjęcia zdecydowano pokazać wcześniej. I bardzo dobrze, bo nawet my sami nie mogliśmy się doczekać aż go zobaczymy.
Hyundai i10 jest z nami od 2008 roku. Niewątpliwie Europejczycy bardzo go polubili – zarówno pierwszą wersję, jak i drugą generację (od roku 2013). Trzecia odsłona i10-tki, podobnie jak poprzednia została opracowana, zaprojektowania oraz wyprodukowana właśnie Europie.
Szkic, który prezentowaliśmy Państwu w sierpniu, zapowiadał swoistą rewolucję w segmencie A. Pierwsze wrażenie mówiło: to auto o bardzo dynamicznym wyglądzie. Takiego oczekiwaliśmy i się nie zawiedliśmy. Trzecia odsłona Hyundai i10, prócz dynamizmu, ma spełnić takie kilka innych zadań. Po pierwsze, ma to być auto bezpieczne. Po drugie, ma być wygodne. Po trzecie, ma być łatwe w codziennej obsłudze.
Gdy patrzymy na zdjęcia najnowszego i10, to nie sposób się nie zgodzić, że „samochód jest niewielki, ale robi ogromne wrażenie”.
Zmian w Nowej Generacji jest naprawdę dużo. Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Nowe proporcje – korpus poszerzony o 20 mm, a dach obniżony o tyle samo. Do tego nowe, opcjonalne, 16-calowe felgi aluminiowe oraz szeroki przedni grill. Optycznie auto wydaje się sporo szersze. Jeśli chodzi o kolory, to podstawowych kolorów lakieru będzie 10, w tym trzy nowe: Dragon Red, Brass i Aqua Turquoise. Dach, opcjonalnie może być w kolorze czarnym lub czerwonym. Łącznie 22 dostępne kombinacje kolorów zewnętrznych.
A co ze wnętrzem? Całkowita nowość. Pierwszy wzrok zapewne przyciągnie dekoracyjny panel o wzorze plastra miodu (nawiązanie do struktury okrągłych świateł LED do jazdy dziennej oraz do poprzedniej generacji modelu). Po stronie pasażera, nad schowkiem, znalazła się wnęka, którą można wykorzystać jako otwarty schowek. Bogatą możliwość dodatkowej personalizacji zapewniają cztery różne kombinacje kolorów wnętrza.
Auto będzie można zakupić w wersji cztero- lub pięcioosobowej. Zwiększony rozstaw osi pozytywnie wpływa na więcej przestrzeni dla pasażerów. Jeśli chodzi o bagażnik, to 252 litry będzie stanowiło jeden z najprzestronniejszych w segmencie.
Hyundai i10 Nowej Generacji posiada jeden z najbardziej kompleksowych pakietów bezpieczeństwa aktywnego w swojej klasie Hyundai SmartSense oraz asystentów jazdy, spełniających najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa.
System ostrzegania przed kolizjami czołowymi (FCA) wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do wykrywania nie tylko samochodów, ale także pieszych przed pojazdem. Asystent świateł drogowych (HBA) został zaprojektowany w taki sposób, aby automatycznie przełączać się między światłami drogowymi i światłami mijania oraz zapewnić optymalne oświetlenie drogi przed pojazdem. Ponadto, należy wspomnieć, że w nowym i10 będzie dostępny także asystent utrzymania pasa ruchu (LKAS) oraz system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAA).
A jakie silniki zaoferuje Hyundai i10 Nowej Generacji? Będzie on dostępny z dwoma silnikami:
Oba z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT).
Warto zaznaczyć, że system Stop / Go (ISG) to wyposażenie standardowe dla wszystkich wersji napędowych nowego modelu i10. System ten przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa, obniżenia poziomu emisji CO2 i wyższej wydajności.