Najnowsza wersja Hyundai i30 miała zostać przedstawiona w połowie marca 2020 podczas tegorocznej 90. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Niestety, Decyzją władz szwajcarskich, organizowanie imprez masowych zostało zabronione. Rąbka tajemnicy o szczegółach nowego Hyundai i30 uchyli jednak ten artykuł.
Tradycyjnie już, nowe wersje aut Hyundai (sprawdź Hyundai i20) otrzymują nowy design i zaawansowane systemy łączności. Aby zapewnić lepsza wydajność nowy Hyundai i30 będzie również oferować zelektryfikowany, 48-woltowy układ hybrydowy.
Odświeżona zostanie także wersja N Line dla modelu i30, która po raz pierwszy będzie dostępna także dla i30 Wagon, począwszy od lata 2020 roku. Wyposażenie inspirowane wyglądem sportowego i30 N trafi także do modeli i30 Hatchback oraz i30 Fastback.
Wygląd zewnętrzny nowego i30 najtrafniej określić jako odważny i elegancki. To połączenie wzbudza jeszcze więcej emocji. Na nowo został zaprojektowany w nim przedni zderzak oraz kaskadowy grill ze zmienionym wzorem optycznie poszerzają samochód. Nadają one nowemu i30 atletyczny wygląd.
reflektory w technologii LED są smuklejsze. Także nowe, charakterystyczne światła ledowe do jazdy dziennej w kształcie litery V dopełniają nowoczesny wygląd przodu.
Tył nowego Hyundai i30 znacznie się zmienił. Między innymi o zderzak o poprawionej aerodynamice. Tylne, zespolone światła LED również zawierają motyw litery V, dla uzyskania efektu symetrii pomiędzy przodem a tyłem nadwozia.
Atrakcyjny widok z boku potęgują zupełnie nowe, dwukolorowe wzory 16 lub 17-calowych felg aluminiowych.
N Line, to wersja dynamiczna, inspirowana sportami motorowymi. Została ona poddana kompleksowym zmianom wyglądu w modelach i30 Hatchback i Fastback. Pierwszy raz wersja N Line jest dostępna także w nowym i30 Wagon.
Odważny, świeży, nowoczesny, o jeszcze bardziej sportowej stylistyce – taki jest nowy i30 N Line. Z przodu nowy, szerszy, kaskadowy grill, nowe reflektory i dedykowany przedni zderzak. Powiększono dolny środkowy wlot powietrza inspirując się lotnictwem – dominuje on teraz w obszarze zderzaka, podkreślając sportową sylwetkę. Boczne wloty podkreślone są przez osłony poprawiające właściwości aerodynamiczne.
Z tyłu mamy całkowicie nowy wygląd zderzaka, który podkreśla dynamiczny charakter wersji N Line. Szeroki dyfuzor nadaje sportowego wyrazu i sprawia imponujące wrażenie, a nisko osadzone światła przeciwmgielne wizualnie obniżają samochód.
Wpływ na lepsze osiągi w wersji Hatchback oraz Fastback będą miały nowe ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego.
Nowy i30 dostępny jest z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia:
Dodatkowo dostępnych będzie sześć obecnych już kolorów: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver oraz Olivine Grey.
We wnętrzu nowego i30 można dostrzec bardziej wyrafinowane i nowoczesne nawiewy powietrza.
Dodano trzy nowe kolory wykończenia wnętrza:
W dalszym ciągu dostępne będzie także wykończenie w kolorze Black. Fotele mogą być pokryte tapicerką materiałową, skórzaną lub półskórzaną –w sumie dostępnych jest osiem kombinacji.
Nowy, 7-calowy zestaw cyfrowych zegarów i nowy system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala zapewniają bezpieczniejszą jazdę i pozwalają na większą indywidualizację pod kątem kierowcy. Co ważne, w aucie będzie pełna kompatybilność z Android Auto i Apple Car Play. Wprowadzona zostanie również możliwość bezprzewodowego połączenia z telefonem oraz bezprzewodowe ładowanie telefonu.
Technologia Bluelink firmy Hyundai, zapewnia szeroki zakres usług łączności, takich jak Hyundai LIVE, a także funkcje zdalne, obsługiwane za pośrednictwem aplikacji na smartfony.
Wraz z systemem nawigacji klienci otrzymują 5-letnią darmową subskrypcję do usługi Bluelink oraz Hyundai Live.
Usługi Hyundai LIVE:
Usługi Hyundai Bluelink:
Dzięki pakietowi bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, nowy i30 jest bardziej bezpieczny i wygodny niż kiedykolwiek wcześniej. Sterowanie układem kierowniczym, w celu utrzymania pojazdu na środku, zapewni asystent podążania pasem ruchu (LFA). Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCA) może aktywować hamulce podczas cofania, aby uniknąć kolizji. Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA) podpowie kierowcy, gdy pojazd stojący przed nim (np. na światłach) ruszy z miejsca, a kierowca i30 nie zareaguje wystarczająco szybko.
Udoskonalono także monitorowanie martwego pola (BSD), który oferuje także aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), mogący zareagować w celu uniknięcia kolizji. Usprawniony o rozpoznawanie rowerzystów został asystent unikania kolizji czołowych (FCA).
System eCall da pasażerom pojazdu możliwość skontaktowania się ze służbami ratunkowymi poprzez naciśnięcie jednego przycisku – jego automatyczna aktywacja nastąpi gdy zostaną uruchomione poduszki bezpieczeństwa.
Oczywiście, nowy Hyundai i30 oferowany jest z 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
W nowym i30 została ulepszona także gama układów napędowych. Jednostką bazową jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, współpracujący z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT).
Benzynowy silnik 1.0 T-GDi (moc 120 KM) będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT) i nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest także z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, przyczyniającym się mniejszego zużycia paliwa oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT).
iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu i obniżenie zużycia paliwa. Dla osób preferujących automatyczne skrzynie biegów przewidziano wersje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym połączonym z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT)
Silnik Diesla 1.6 CRDi (moc 115 KM) będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM standardowo łączony jest z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który współpracuje z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Topowa jednostka w gamie i30, czyli 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i dostępny jest z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).